Βιοσύνθεση- Ψυχοσωματική φροντίδα

Καλούμαστε «ν´αφήσουμε κάτι γλυκό και ουσιαστικό στο στόμα του κόσμου .»
“leave something of sweetness and substance in the mouth of the world “
Brian Greene,σύγχρονος θεωρητικός φυσικός
Πηγή: Brain Pickings
Η Βιοσύνθεση είναι μια ολιστική μέθοδος σωματικής ψυχοθεραπείας.Προσεγγίζει τον άνθρωπο ως αδιάσπαστη ενότητα σώματος και ψυχής.Βρίσκεται σε ανοιχτό διάλογο με όλα τα συστήματα που μπορούν να ανακουφίσουν τον ανθρώπινο πόνο επειδή κατανοεί ότι κανένα σύστημα δεν κρατά αποκλειστικά το κλειδί της θεραπείας.
Κεντρικός άξονας της θεραπείας με τη μέθοδο της Βιοσύνθεσης είναι η ανθρώπινη επαφή. Το πρόγραμμα της Ψυχοσωματικής Φροντίδας περιλαμβάνει δράσεις που αποσκοπούν στο να φέρουν τον άνθρωπο κοντά στις πραγματικές του ανάγκες.Ιδιαίτερα σε μια εποχή που βάλλεται οτιδήποτε τρυφερό και ανθρώπινο, η ανάγκη των θεραπευτών και σπουδαστών του Ελληνικού Κέντρου Βιοσύνθεσης είναι να δράσουν προς τη κατεύθυνση της αποκατάστασης και ανταπόκρισης στη βασική ανθρώπινη ανάγκη για επαφή και επικοινωνία.
Μέσα από αυτή τη σελίδα προσφέρονται δράσεις που εξυπηρετούν αυτό το σκοπό.Θελουμε να διατηρήσουμε στις ψυχές μας την ελπίδα με το να δημιουργούμε προγράμματα που στοχεύουν στο κοινό καλό, μας φέρνουν κοντά και δίνουν νόημα στη ζωή μας.
Λίλη Αναγνωστόπουλου Ph.D
Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Διευθύντρια Ελληνικού Κέντρου Βιοσύνθεσης

Για περισσοτερες πληροφορίες, πατήστε εδώ

Reading Readiness Has To Do With The Body, Laura Grace Weldon

In order for children to read, write and spell they must be developmentally ready. Some are ready at the age of four or five, some not for many years later. This readiness includes complex neurological pathways and kinesthetic awareness. It includes the proprioceptive sense developed through sensory receptors in the muscles, joints, and tendons: a form of maturation essential for a physical sense of self (even essential for learning how to modulate one’s voice and to hold objects carefully).

Such readiness isn’t created by workbooks or computer programs. It’s the result of brain maturation as well as rich experiences found in bodily sensation and movement.

These experiences happen as children play and work, particularly in ways that cross the midline. They includes expansive movements such as climbing, jumping, digging, swimming, playing hopscotch and catch, riding bikes, sweeping, running. They also include fine movements such as chopping vegetables, drawing, building, playing rhyming and clapping games, using scissors, and playing in sand. And of course there’s the essential growth that comes from snuggling, listening to stories, singing, trying new tastes, enjoying make believe. Children are drawn to such experiences. Without them, they won’t have a strong foundation for learning.

~ LAURA GRACE WELDON

Read Article