Feldenkrais: Αναπνοή και κίνηση, Σεμινάριο 2

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ/DATE
03/12/2017

ΩΡΕΣ/TIME
11:00 πμ - 2:15 μμ

ΧΩΡΟΣ/LOCATION
Ελληνικό Κέντρο Βιοσύνθεσης


Η μέθοδος Feldenkrais είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα σωματικής αγωγής το οποίο βασίζεται στις αρχές της φυσικής, της εμβιομηχανικής – κινησιολογίας, της βιολογίας, της νευροφυσιολογίας, της ψυχολογίας, της ανθρωπολογίας και της εξελικτικής θεωρίας.

Αντίθετα με τους συνήθεις τρόπους σωματικής αγωγής που εστιάζουν στην μυϊκή ενδυνάμωση, στη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής ή αερόβιας ικανότητας ή σε διατάσεις, η μέθοδος Feldenkrais εμβαθύνει την αίσθηση του πώς κινούμαστε, αναπτύσσει δηλαδή την κιναισθητική μας αντίληψη και μας βοηθά να συνειδητοποιήσουμε στερεότυπα πρότυπα κίνησης. Μας διδάσκει στρατηγικές για να μειώσουμε την προσπάθεια και την καταπόνηση όταν κινούμαστε και μας μαθαίνει νέα πρότυπα που μας επιτρέπουν μια πιο αποτελεσματική και φυσιολογική στάση και κίνηση. Βελτιώνοντας την ποιότητα και τον συντονισμό της κίνησής μας, βελτιώνουμε και τη συναισθηματική και νοητική λειτουργία σε διάφορους τομείς της ζωή μας. Μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε, να λειτουργούμε και να ενεργούμε πιο άνετα και δημιουργικά.

Η κατανόηση και η βελτιστοποίηση της κίνησης, μπορεί να βοηθήσει οποιονδήποτε. Η μέθοδος είναι κατάλληλη για ανθρώπους όλων των ηλικιών και με διαφορετικά προβλήματα υγείας. Είναι χρήσιμη για άτομα με μυοσκελετικές παθήσεις, για ηλικιωμένους που επιθυμούν να βελτιώσουν την λειτουργικότητά τους σε καθημερινές δραστηριότητες, για μουσικούς και χορευτές που αναζητούν νέους τρόπους κινητικής έκφρασης, για αθλητές που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοση τους, ή παιδιά που έχουν κινητικές δυσκολίες. Με κλινικές μελέτες έχει τεκμηριωθεί η ωφελιμότητα της μεθόδου σε παθήσεις του κεντρικού νευρικού συστήματος όπως είναι η σκλήρυνση κατά πλάκας, το πάρκινσον, η εγκεφαλική παράλυση και το εγκεφαλικό επεισόδιο. Σημαντική είναι επίσης η συμβολή της στη μείωση του στρες.

Στο συγκεκριμένο εργαστήρι θα εξερευνήσουμε πως μπορούμε να απελευθερώσουμε την αναπνοή μας.

Θέλουμε η αναπνοή μας να είναι ευέλικτη και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε «στενέψει» τον τρόπο αναπνοής μας μέσα από ασυνείδητους περιορισμούς, κάτι που επηρεάζει το σύνολο των σωματικών, νοητικών και πνευματικών λειτουργιών μας.

Η απελευθέρωση της αναπνοής μας, που ουσιαστικά γίνεται μέσω αυτογνωσίας, συμβάλλει άμεσα στην αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας στην καθημερινή μας δραστηριότητα και μπορεί επίσης να είναι πολύ βοηθητική στην αντιμετώπιση καταστάσεων στρες, όπως αυτό που προκύπτει από πιέσεις στην εργασία, συναισθηματικών τραυμάτων ή απλώς του άγχους της καθημερινότητας.

Οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα.

Για συμμετοχές μπορείτε να καλέσετε τις ημέρες και τις ώρες γραμματείας ή στέλνοντας ένα email.

Loading Map....